Voorwaarden

Overzicht

Op deze webpagina vind je al onze voorwaarden terug.

Hieronder vind je alvast onze gegevens. Wij zijn:

Nicole Gobin, handelsbenaming Gobinsight (hierna: Gobinsight), Hortensiastraat 5 te 2020 te Antwerpen, België
E-mail: mentor@nicolegobin.be – Mobiel: +32 477 315 989
BTW nummer BE 0855.176.348 – FSMA inschrijving 0855.176.348

Onze voorwaarden hebben voorrang op jouw voorwaarden, die van de opdrachtgever en die van derden. Onze voorwaarden moeten altijd samen gelezen worden en hebben voorrang op de voorwaarden van de gebruiker. De definitie gebruiker vind je terug in de rubriek Gebruikersovereenkomst.

Deze informatie is gebundeld per rubriek en maken integraal deel uit van onze voorwaarden:

  • onze Algemene Bepalingen
  • ons Cookiebeleid
  • ons E-Commerce beleid
  • onze Gebruikersovereenkomst
  • ons Privacy Beleid
  • extra Wetgeving & Gedragsregels voor verzekeringsbemiddeling

Heb je nog bijkomende vragen, dan kan je terecht op mentor@nicolegobin.be  of onderaan deze pagina.

Wij behouden ons het recht om (één van) onze bovenstaande voorwaarden te wijzigen. Dat gebeurt op deze pagina van onze website. De gevallen waarin de betrokken Voorwaarden niet zouden voorzien, zal Nicole Gobin naar alle redelijkheid een passende regeling treffen.

Kan jij geen video’s bekijken? Accepteer dan ALLE cookies op Cookie instellingen

Algemene Bepalingen

In deze rubriek worden diverse begrippen gedefinieerd, die zowel in het enkelvoud als in het meervoud gebruikt worden. Ook de schrijfwijze, hoofdletter of kleine letter, staat los van de inhoud van het begrip.

Voorwaarden*
De Voorwaarden van Gobinsight staan op deze webpagina, met inbegrip van alle documenten die apart aangeleverd worden zoals de verkoopvoorwaarden en de verwijzingen naar deze Voorwaarden* die vermeld staan op onze webpagina’s, sub domeinen en andere communicaties. Onze Voorwaarden gelden bijgevolg als één geheel en moeten steeds samen gelezen worden. Cliënten en andere partijen staan in voor de juiste toepassing van de gestelde voorwaarden.

Cliënt
Elke natuurlijke en/of rechtspersoon die gebruik maakt van de (gratis) Dienstverlening van Gobinsight is door het loutere feit hiervan Cliënt en ook Gebruiker van onze Gebruikersplatformen. (Hierna: Cliënt, Gebruiker en/of Investeerder. Deze begrippen kunnen door elkaar gebruikt worden).

Elke Cliënt moet de leeftijd van 18 jaar bereikt hebben om geldig een Overeenkomst te kunnen sluiten met Gobinsight. Indien Cliënt jonger is dan 18 jaar, moet deze laatste spontaan en verplicht de toestemming van zijn wettige vertegenwoordiger voorleggen, voorafgaand aan de afname van de (gratis) Dienstverlening van Gobinsight. Hetzelfde geldt voor wie enkel daden van beheer kan stellen mits wettige vertegenwoordiging.

Elke wettige vertegenwoordiger van Cliënt en/of de effectieve gebruiker op wiens naam de toegang tot onze platformen staat, valt eveneens onder het begrip Cliënt.

Dienst(verlening)
De Dienstverlening van Gobinsight omvat elke vorm van digitale, elektronische en klassieke on- en offline (gratis) diensten die Gobinsight aanbiedt. De Dienstverlening kan in volgende vormen afgenomen worden: (delen van) Programma’s & Modules, Trajecten, Abonnementen, Online Applicaties, Websites, Webpagina’s & (sub)domeinnamen, Masterclasses, Opleidingen, Trainingen, Webinars, Events, (digitale) nieuwsbrieven & updates met inbegrip van e-Books, (web)teksten, (mondelinge) communicaties, richtlijnen, modellen, voorbeelden, schema’s & structuren, schema’s & stappenplannen, informatie, creaties & implementaties, ideeën & concepten, video- en geluidsfragmenten, (data)bestanden, kleurencombinaties, webpagina’s, blogs & archieven, presentaties, slides, werkboeken & afbeeldingen met inbegrip van de afbeeldingen van Nicole Gobin en/of Gobinsight, met of zonder gedane investering (hierna: Dienstverlening en/of materiaal). Deze opsomming is niet limitatief.

De Dienstverlening van Gobinsight vervangt op geen enkele wijze de lopende en/of toekomstige (para)fiscale & juridische informatie en/of ander advies dat buiten de activiteiten van Gobinsight valt. Evenmin vervangt de Dienstverlening de medische en/of psychologische hulpverlening. In alle gevallen moet de Cliënt de Dienstverlening van Gobinsight steeds aftoetsen bij professionals gespecialiseerd in hun vakgebied. Hiervoor blijft de Cliënt zelf verantwoordelijk.

Overeenkomst
De gemaakte afspraken tussen Gobinsight en de Cliënt, met inbegrip van de bijhorende investeringen en voorwaarden, waaronder deze Voorwaarden*.

Gratis Dienstverlening
Voor de Gratis dienstverlening gelden dezelfde voorwaarden als voor de Dienstverlening waar een investering tegenover staat.

Wat het gratis boost gesprek voor de zorg betreft, kan iedereen, werkzaam in de zorg, maximaal één keer per kwartaal beroep doen op deze Gratis Dienstverlening van Gobinsight. Tenzij hierover een afwijkende overeenkomst gesloten werd.

Soorten Trajecten
Kortlopende trajecten hebben een looptijd van minder dan één maand. Langlopende trajecten lopen daarentegen over minstens één maand.

Websites
De websites gobinsight.be & nicolegobin.be, alle gekoppelde (sub) domeinen met inbegrip van de inhoud, waarvan Gobinsight eigenaar is.

Begrippen met betrekking tot de gebruiksovereenkomst
De begrippen account en inloggegevens, het toepasselijk Gebruik  alsook het Intellectueel Eigendomsrecht worden in de rubriek Gebruiksovereenkomst opgenomen.

Cookies

In deze rubriek COOKIES leggen we uit wat cookies zijn, welke soorten er zijn, hoe we ze gebruiken en wat jij ermee kan doen (jouw voorkeuren). Lees deze tekst door alvorens je cookievoorkeuren vast te leggen.

Wat zijn Cookies?
Cookies zijn kleine tekst- en cijferbestanden die we opslaan in je browser of op de harde schijf van je computer. Dit geeft ons de mogelijkheid je volgende surfervaring te verbeteren via het onthouden van je voorkeuren. Dat is natuurlijk wanneer jij hetzelfde toestel gebruikt en dezelfde webbrowser.

Soorten Cookies
Op onze website nicolegobin.be gebruiken wij eigen cookies (first party) en ook cookies van andere partijen (third cookies). Omdat wij in dit laatste geval gebruik maken van software van derden. De eigen cookies zijn noodzakelijk voor een goede werking en dus een aangenamer websitebezoek voor jou. Behalve in een beperkt aantal gevallen, verzamelen deze cookies geen persoonlijke identificeerbare gegevens. De cookies van andere partijen doen dat mogelijks wel.

Denk maar aan Google, Twitter, Facebook maar ook andere (grote) spelers als Mollie en Stripe (online betalingen). Ze verzamelen onze gegevens om onder meer te begrijpen hoe websites presteren, hoe bezoekers omgaan met informatie, om de snelheid van websites en dus jouw surfervaring te verbeteren en ook om de voor jou relevante advertenties aan te bieden. Hieruit volgt dat heel wat data bewaard wordt op servers van derden. Weet dat elke andere of derde partij zelf verantwoordelijk blijft voor zijn eigen cookie- & privacy beleid.

Door als onderneming onder meer te kiezen voor een specifieke online dienstverlening of een bepaalde lay-out op onze website, om jouw surfervaring te kunnen verbeteren, zitten de third-party cookies automatisch inbegrepen. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van bepaalde lettertypes (Google Fonts) op onze website, aan het gebruik van Google-diensten, waaronder onder andere re-catpcha, aan het gebruik van de login pagina van onze online agenda, aan het plaatsen van onze Opt-in formulieren voor onze nieuwsbrieven, updates enzovoort.

Door de recente wetswijzigingen moeten heel wat Europese landen jouw uitdrukkelijke toestemming vragen voor het gebruik of het opslaan van cookies. Ook wij doen dit via een tekstbalk onderaan de webpagina die jij bezoekt.

Er bestaan verschillende soorten cookies. Welke specifieke essentiële cookies onze website gebruikt, vind je onderaan. Je krijgt eveneens een overzicht van de soorten cookies:

  • FUNCTIONELE cookies: deze cookies zorgen ervoor dat een website naar behoren werkt en worden geplaatst bij jouw websitebezoek. Deze cookies worden ingedeeld naar hun oorsprong, hun functie en hun levensduur. Denk maar aan analytische data, taalinstellingen, winkelmandjes, en andere voorkeurcookies
  • NIET-FUNCTIONELE cookies: deze cookies worden ondersteund door Functionele cookies en worden gebruikt voor statistische, sociale en marketing (targeting & commercieel) doeleinden. Ze worden ook wel Third-party cookies genoemd.
    First-party cookies kunnen eveneens targeting cookies (surfgedrag) plaatsen en dus niet-functionele cookies zijn. Hieronder vind je een overzicht van de niet-essentiële cookies:

> Statistische cookies: deze cookies geven ons de mogelijkheid gegevens te verzamelen zoals het aantal bezoekers op onze website, welke pagina’s van onze website je bezoekt, waar je computer zich bevindt, enz. Zo is Google Analytics één van de meest gekende hulpmiddelen om statistische gegevens te verzamelen. Maar er bestaan er natuurlijk ook andere.

> Sociale media-cookies: deze cookies geven je de gelegenheid om bepaalde inhoud op onze website, zoals een blogartikel, te delen op sociale media. Mogelijks capteren deze sociale media bijkomende data wanneer jij bijvoorbeeld de link legt via de knop DELEN. Andere of derde partijen blijven verantwoordelijk voor hun eigen beleid. Lees daarom de voorwaarden van deze partijen goed door, waaronder de privacy voorwaarden van de sociale media die wij eveneens gebruiken, vind je hieronder:

– Facebook: https://nl-nl.facebook.com/about/basics/privacy-principles (algemeen) & https://nl-nl.facebook.com/business/m/privacy-and-data (business)
– Google: https://policies.google.com/privacy?hl=nl
– Linked-In: https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy

> Marketing cookies (targeting & commerciële cookies): wanneer een website advertenties vertoont, worden marketing cookies gebruikt

> Targeting cookies  Denk maar aan Ad-Sense, dat cookies gebruikt om advertenties beter op jouw behoeftes af te stemmen. Dit kan inhouden dat jouw voorkeuren kunnen gebruikt worden voor advertenties op andere websites. Zo goed als elke zoekmotor maakt hier gebruik van.

> Commerciële cookies  houden op hun beurt bij hoeveel en welke advertenties aan jou getoond werden

Jouw voorkeuren op onze website beheer je hier: Cookie instellingen. Wanneer jij geen video’s kan bekijken, zet je best alle cookies aan.

Hoe beheert de bezoeker van onze website zijn voorkeuren in zijn webbrowser?
Wanneer jij als bezoeker van onze website je cookievoorkeur wil aanpassen, geven de meeste internetbrowsers je de mogelijkheid om je eerdere cookies van de harde schijf van je computer te verwijderen en af te wijzen.

Deze optie is meestal terug te vinden bij de “Instellingen>Privacy & Beveiliging” van je favoriete webbrowser(s).

Wil jij je eveneens afmelden van Google-advertenties, dan doe je dit best in je Google-account op https://myaccount.google.com/intro/privacycheckup?hl=nl (standaard) & ook op https://policies.google.com/privacy?hl=nl (business)

Cookies op onze websites
De cookies op onze website beheer je hier: Cookie instellingen. Wanneer jij geen video’s kan bekijken, zet je best alle cookies aan.

Lijst met Cookies
Het overzicht van de gebruikte essentiële (type 0) en de niet-essentiële (type 1) cookies staan hieronder:

CookieTypeDuurOmschrijving
cookielawinfo-checbox-analytics011 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional011 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others011 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-necessary011 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance011 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
CookieLawInfoConsent1 yearRecords the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie.
viewed_cookie_policy011 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.

De lijst met cookies wordt geactualiseerd telkens wij andere of bijkomende software installeren op  of gekoppeld aan onze website.

E-Commerce

Algemeen
De voorwaarden E-Commerce zijn bijkomend van toepassing op de aanschaf van onze online Dienstverlening.

Online betalingen
Wanneer de Cliënt via de beschikbare betaalpagina(‘s) investeert in een online Dienstverlening, is hij verplicht om onmiddellijk online te investeren. Enkel op die manier krijgt hij toegang tot de aangeschafte online Dienstverlening (Begrip: zie Algemene Bepalingen).

Afhankelijk van de aangeboden dienst(en), is op dit moment Mollie als betaalsysteem voorzien.

Wanneer kan een Cliënt (particuliere consument) afzien van zijn aanschaf?
Wanneer jij als natuurlijk persoon handelt voor privédoeleinden, met andere woorden met doeleinden die buiten zijn bedrijfs- en/of beroepsactiviteiten vallen (hierna: particuliere consument), kan hij binnen de 14 dagen afzien van zijn investering of aanschaf. Hoewel wij graag horen waarom jij van je aanschaf afziet, omdat wij onze dienstverlening daardoor kunnen verbeteren, heb jij de keuze ons daarop al dan niet een antwoord te geven.

Op welke manier kan een Cliënt (particuliere consument) afzien van zijn aanschaf?
Wanneer jij als particuliere consument wil afzien van je aankoop conform de voorwaarden, moet je ons een ingevuld en ondertekend herroepingsformulier bezorgen per mail op mentor@nicolegobin.be. Download in dit geval ons formulier.

Dit ingevulde en ondertekende formulier moet ons bereikt hebben binnen de veertien dagen na aanschaf van onze online Dienstverlening. De termijn van veertien dagen vangt aan op het moment dat je toegang krijgt tot het online platform of wanneer je de bevestiging van een online gesprek ontvangt, al dan niet met vermelding van de datum van het online gesprek.

Wanneer jij als particuliere consument aan alle formaliteiten voldoet om je te beroepen op je herroepingsrecht, betalen wij je binnen de 14 dagen na ontvangst van je melding tot herroeping van onze overeenkomst, het door jou geïnvesteerde bedrag terug.

Maar indien jij als particuliere consument ondertussen reeds gebruik hebt gemaakt van de aangeschafte Dienstverlening, is geen terugbetaling mogelijk. Wanneer de Dienstverlening evenwel uit één of meerdere (onder)delen of hoofdstukken of pijlers bestaat, worden de niet verbruikte (onder)delen, hoofdstukken of pijlers teruggestort. (Onder)delen, hoofdstukken en pijlers zijn ondeelbaar en worden integraal aangerekend eens ze gestart en/of begonnen zijn.

Bijkomend worden volgende kosten sowieso in mindering gebracht:

Afgenomen dienst Kosten in mindering Kosten in euro (*)
– (online) gesprek of groepssessie: voorbereidings- en dossierkosten 21 euro
– inloggen in ons platform: voorbereidings- en dossierkosten 21 euro
– opmaak van documenten, eigen aan de diensten die jij afnam Per opgemaakt document 99 euro

(*) Afhankelijk van jouw BTW statuut van de Cliënt en het BTW statuut van de afgenomen dienst, worden voormelde kosten verhoogd met het toepasselijke BTW bedrag

Wanneer vervalt een Cliënt (particuliere consument) zijn herroepingsrecht?
Als particulier consument verlies jij je herroepingsrecht wanneer wij de online of de digitale Dienstverlening met jouw uitdrukkelijk voorafgaandelijke instemming onmiddellijk beschikbaar stellen en wanneer je tegelijk erkend hebt dat jij zijn herroepingsrecht hierdoor verliest.

Gebruikersovereenkomst

Dienst(verlening) en Gebruiker
Wij verwijzen in deze naar de begrippen omschreven in onze Algemene Bepalingen.

Hieruit volgt onder meer dat iedereen die beroep doet op de Dienstverlening van Gobinsight, zelfs indien deze Dienstverlening Gratis is, per definitie aanzien wordt als gebruiker.

Gebruikers en ook derden zijn staan zelf in voor de juiste toepassing van deze rubriek en dragen hier ook de verantwoordelijkheid voor.

Doelgroep

Wanneer een traject bedoeld is voor een specifieke doelgroep., staat dit vermeld. Alvorens je in te schrijven, kijk je zelf na of je binnen deze specifieke doelgroep valt.

Bij twijfel of ingeval je buiten de doelgroep van een traject valt, kan je spontaan contact opnemen met Nicole Gobin Gobinsight.

Maak jij deel uit van een groepering van ondernemingen, contacteer dan Nicole om te bekijken wat het toepasselijke groepstarief is.

Toegang tot het gebruikersplatform
Elke (gratis) gebruiker van de Dienstverlening van Gobinsight heeft een eigen toegang tot het gebruikersplatform via onder meer een uniek e-mailadres en een wachtwoord.

De toegang tot het gebruikersplatform en de inhoud van het traject is dan ook persoonlijk en kan met niemand anders gedeeld worden.

Misbruik kan onder meer leiden tot het onmiddellijk afsluiten van de toegang tot het gebruikersplatform en/of de beëindiging van de Dienstverlening. Bijgevolg is Gobinsight de gebruiker geen enkele schadevergoeding verschuldigd en evenmin enige terugbetaling van de door de gebruiker eerder gedane investering(en).

Elke bezoeker en/of gebruiker van onze websites, met inbegrip van alle investeringspagina’s waarnaar wij verwijzen, gaat ermee akkoord dat het gebruik van geautomatiseerde systemen of software om data aan onze websites en/of de door ons gebruikte gebruikersplatformen te onttrekken voor commerciële en andere doeleinden, verboden is. De automatische, systematische en/of softwarematige vergelijking van versies van onze webpagina’s met inbegrip van inhoud en links is eveneens verboden.

Toepasselijk Gebruik & Intellectueel Eigendomsrecht
De gebruiker die investeert in een traject of beroep doet op een gratis Dienstverlening van Gobinsight, kan het ontvangen materiaal inzetten voor de groei van zijn eigen kantoor.

Op ons materiaal (zie Algemene Bepalingen) rusten intellectuele eigendomsrechten in hoofde van Gobinsight. Gebruik van ons materiaal is bijgevolg enkel toegestaan mits een uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van Gobinsight.

Dit betekent dat het tonen, het opnemen, kopiëren, het multipliceren, het verkopen, het gratis weggeven,  het vrijgeven, het verhuren, het verhandelen, het openbaar maken, het verdelen of anderszins exporteren en dus het vervreemden van (een deel van) ons materiaal in welke vorm of taal enkel toegestaan is mits de uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van Gobinsight. Deze lijst is niet limitatief.

Hergebruik is namelijk enkel toegestaan binnen de dwingende rechtsregels.

Bezoekers van onze websites, lezers van onze communicaties of andere (geïnteresseerde) derden zijn met andere woorden geen gebruiker en kunnen bijgevolg geen rechten putten uit onze Dienstverlening en/of ons materiaal. (her)Gebruik mag enkel conform de rechtsregels van dwingend recht.

Het intellectueel eigendom komt dus toe aan Gobinsight en is onderworpen aan wettelijke regels van dwingend recht. Intellectuele eigendomsrechten zijn namelijk wettelijk beschermd. En dit intellectueel eigendomsrecht komt toe aan Nicole Gobin – Gobinsight.

Disclaimer
Wanneer de gebruiker beroep doet op de (gratis) Dienstverlening van Gobinsight, erkent hij dat deze dienst een inspanningsverbintenis is, die geen enkel juridisch advies inhoudt. Verder erkent de gebruiker dat deze dienstverlening geen enkele van zijn wettelijke verplichtingen vervangt.

Gobinsight doet als professional het nodige om ervoor te zorgen dat de informatie in onze communicaties en op onze websites juist en actueel is.

Mocht er toch een (materiële) vergissing in onze communicatie geslopen zijn, verzoeken wij de gebruiker, de lezer, de bezoeker van onze website en/of een andere derde ons deze (materiële) vergissing te melden op mentor@nicolegobin.be. Wij waarderen elk opmerkzaam oog dat ons hierop attent maakt maar kunnen hiervoor evenwel op geen enkele manier aansprakelijk gesteld worden.

Tenslotte krijgt de Gebruiker tools aangereikt om de vooropgestelde doelen te bereiken. Echter, de motivatie, het leervermogen en de kwaliteiten maar vooral de bereidheid van de Gebruiker om zich in te zetten en de diverse stappen ook daadwerkelijk te implementeren, gaan bepalen of en in hoeverre hij nieuwe resultaten gaat bereiken.

Hieruit volgt dan ook dat elke Gebruiker verantwoordelijk blijft voor zijn eigen groei, voor de groei van zijn bedrijf, alsook voor de door hem beoogde en behaalde resultaten.

Toepassingsgebied, toepasselijk recht en bevoegde rechtbanken
De in het Overzicht opgesomde Voorwaarden vormen één geheel en dienen samen gelezen te worden. Ze zijn van toepassing op onze Overeenkomst, op het gebruik van elke vorm van Dienstverlening van Gobinsight. Dit in de hoedanigheid van (gratis) Gebruiker en/of derde.

Onze Voorwaarden staan ter beschikking op deze webpagina: https://www.nicolegobin.be/avoorwaarden. Wij behouden ons het recht voor onze Voorwaarden* aan te passen.

Door gebruik te maken van de (gratis) Dienstverlening van Gobinsight, door het lezen van onze communicaties, verklaren zowel Gebruiker als derde zich akkoord te verklaren met onze Voorwaarden*. Verder verklaart de Gebruiker een exemplaar ter zijner beschikking te zijn gesteld minstens onder de vorm van een weblink naar deze webpagina.

Het schenden van onze rechten, waaronder ons intellectueel eigendomsrecht & ons portretrecht, waaronder het misbruik maken van ons gebruikersplatform & het toepasselijk gebruik alsook het veinzen dat men in een specifieke doelgroep valt, leidt automatisch, zonder ingebrekestelling en zonder gerechtelijke tussenkomst, tot een schadevergoeding in het voordeel van Gobinsight. De schadevergoeding wordt op het moment van de vaststelling van de schending van onze rechten begroot en wel in functie van de inkomstenderving, de geschonden auteursrechten, de reputatieschade en de uitholling van de diensten van Gobinsight. De minimale schadevergoeding voor de trajecten van meer dan één maand bedraagt negen duizend euro per inbreuk.

Sowieso moeten alle activiteiten in strijd met onze rechten stopgezet en gestaakt worden. Verder moet ons materiaal dat op onrechtmatige wijze verkregen werd, onmiddellijk verwijderd en vernietigd worden.

Elke overeenkomst alsook de verdediging van onze rechten zijn onderworpen aan het Belgisch recht. Bij onenigheden en/of geschillen zijn wij voorstander om samen rond de tafel te zitten. Komen wij er samen niet uit of blijf jij bij je standpunt, dan bewandelen wij de weg van de erkende bemiddeling. In laatste instantie zijn ingeval van betwisting en geschil enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Antwerpen – afdeling Antwerpen bevoegd om kennis te nemen van het geschil.

Privacy

De bescherming van jouw persoonsgegevens is belangrijk voor ons. Jouw gegevens gebruiken we enkel in overeenstemming met de Privacywet en andere relevante wetgevingen, die kaderen in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR).

Verwerkers van Jouw gegevens
De verwerkingsverantwoordelijke van onze websites is Nicole Gobin. Als verwerkingsverantwoordelijke bepalen we zelf of in overleg met anderen/derden welke persoonsgegevens wij verzamelen, het doel alsook de middelen voor de verwerking van jouw persoonsgegevens.

Anderzijds besteden wij als ondernemer bepaalde taken uit aan derden. Deze derden treden op als gegevensverwerkers om op ons verzoek (als verwerkingsverantwoordelijke) jouw persoonsgegevens te verwerken. Deze gegevensverwerkers handelen volgens onze instructies (als gegevensverantwoordelijke) en staan in voor de vertrouwelijkheid en de veiligheid van jouw gegevens.

Voor onderstaande diensten doen wij beroep op externe Verwerkers:

  • Administratieve en boekhoudkundige doeleinden
  • Beheer van onze contracten en onze contacten in onze beheerssysteem
  • E-mailmarketing doeleinden
  • Hosting-doeleinden
  • IT-doeleinden
  • Trainingsdoeleinden (diensten van Gobinsight via één of meerdere gebruikersplatformen)
  • Online communicatie: videobellen met opnames voor intern gebruik en indien nodig voor eventuele bewijsvoering

In sommige gevallen treden wij ook op als verwerker van persoonsgegevens, wanneer wij opdrachten uitvoeren voor derde partijen, die op onze diensten beroep doen. Zoals onder meer ondernemingen maar niet uitsluitend voor (hoge)scholen, ondernemers & ondernemingen en het gerecht in het kader van (gerechtelijke) bemiddeling. De behandeling van onze hoedanigheid als verwerker van persoonsgegevens, zoals voorzien in de deze paragraaf, valt buiten deze Privacyverklaring.

Waarom worden jouw persoonsgegevens verwerkt?
Conform de Privacy reglementering verwerken wij jouw persoonsgegevens om welbepaalde redenen (juridische grondslagen en doeleinden). Hieronder vind je de voornaamste redenen waarom wij jouw persoonsgegevens verwerken:

  • De uitvoering van de overeenkomst zoals met jou overeengekomen, inclusief alle precontractuele stappen die we nemen met het oog op het sluiten van een overeenkomst met jou en/of je onderneming
  • Alle wettelijke regels en bepalingen die nodig zijn om onze overeenkomst te kunnen beheren en uitvoeren Denk aan alle facturatiegegevens. Maar ook aan het nakijken of jouw gegevens overeenkomen met de door ons gekende en actuele gegevens, als wettelijke verplichting bij bepaalde activiteiten
  • De documenten, de informatie en/of de foto(‘s) die jij achterlaat en/of upload op onze website alsook de reacties die je plaatst op onze website
  • De documenten, de informatie en/of de foto(‘s) die jij achterlaat en/of upload op ons gebruikersplatform alsook de reacties die jij op dit platform plaatst
  • Jouw uitdrukkelijke toestemming die je ons geeft voor de opnames van online (groeps-)sessies door met ons in zee te gaan. Weet dat deze opnames enkel intern gebruikt worden om jou beter te kunnen helpen & om onze dienstverlening te verbeteren
  • Ons legitiem belang om je op de hoogte te houden van onze activiteiten om onze onderneming & onze activiteiten, met inbegrip van ons imago, mee te helpen promoten via verstuurde informatie, artikelen, nieuwsbrieven, updates, promoties en andere vormen van gratis communicatie en/of events
  • Jouw uitdrukkelijke toestemming die je ons geeft voor het versturen van promotionele aanbiedingen aan jou

Welke van jouw specifieke persoonsgegevens verwerken wij?
Wij verbinden ons ertoe enkel die gegevens te verzamelen, die noodzakelijk zijn voor de doeleinden waarvoor ze verzameld worden:

Als Mentor in communicatie & Changemanagement

  • Persoonlijke identificatiegegevens (naam, voornaam,  je afbeelding (ingeval van een videosessie), je (digitale) handtekening (ondertekende overeenkomst), je klantencode, je facturatiegegevens en/of KBO- of BTW nummer
  • Contactgegevens (telefoonnummer, e-mailadres)
  • Elektronische identificatiegegevens (IP-adres, cookies)
  • Inhoud, met andere woorden elke tekst of ander inhoud op ingevulde formuleren, e-mail, brief of elk ander (digitaal) communicatiemiddel

Als erkend Bemiddelaar – Mediator

  • Persoonlijke identificatiegegevens (naam, voornamen, adres, geboortedatum, je afbeelding (ingeval van een videosessie), je (digitale) handtekening (ondertekende overeenkomst), je klantencode, je facturatiegegevens en/of KBO- of BTW nummer. En alle gegevens die kaderen binnen een echtscheidingstraject. Denk in het bijzonder aan je financiële gegevens, je gezinssamenstelling het kindergeld, je (on)roerende goederen, de geboortedata van je kind(eren) alsook de  diverse informatie & aktes die noodzakelijk voor het indienen van een echtscheidingsdossier
  • Contactgegevens (telefoonnummer, e-mailadres)
  • Elektronische identificatiegegevens (IP-adres, cookies)
  • Inhoud, met andere woorden elke tekst of ander inhoud op ingevulde formuleren, e-mail, brief of elk ander (digitaal) communicatiemiddel

Als verzekeringsmakelaar

  • Persoonlijke identificatiegegevens (naam, voornamen, adres, geboortedatum, je afbeelding (ingeval van een videosessie), je (digitale) handtekening (ondertekende overeenkomst), je klantencode, je facturatiegegevens en/of KBO- of BTW nummer
  • Contactgegevens (telefoonnummer, e-mailadres)
  • Elektronische identificatiegegevens (IP-adres, cookies)
  • Inhoud, met andere woorden elke tekst of ander inhoud op ingevulde formuleren, e-mail, brief of elk ander (digitaal) communicatiemiddel

Voor welke doeleinden gebruiken wij je persoonsgegevens?
Wij verzamelen persoonsgegevens om elke bezoeker van onze website een persoonlijke en optimale gebruikservaring te bieden. Wanneer jij verder gebruik maakt van meerdere diensten, verzamelen we dus meer persoonsgegevens van je.

Gegevensverzameling is essentieel voor de goede werking van onze website alsook om onze diensten meer op jouw maat te kunnen aanbieden. Uitsluitend voor volgende doelen, verwerken wij je gegevens:

  • Het navolgen van wettelijke bepalingen
  • Het aanbieden, het beheer en verbeteren van onze aangeboden Dienstverlening, zowel on- als offline. Dit is met inbegrip van facturatiedoeleinden, persoonlijker beheer, inclusief het videobellen en het gebruik van ons gebruikersplatform
  • De authenticatie en de toegang tot jouw unieke gebruikersprofiel op onze website en/of ons gebruikersplatform
  • Ons in staat te stellen nog meer op jouw maat te gaan werken tijdens onze diensten
  • Marketingdoeleinden, zoals onder meer:
    • Nieuwe cliënten werven
    • Het versturen van (digitale) nieuwsbrieven, updates, besparingen en andere gratis informatie, samen met het versturen van gelegenheidskaarten
    • Een profiel van onze cliënten opstellen op onze inschrijfformulieren voor nieuwsbrieven & updates (…) om zo onze communicatie beter op jouw maat te kunnen afstemmen
    • Het organiseren van activiteiten & evenementen om ons imago en onze organisatie te promoten bij ons doelpubliek

Hoe vaak krijg jij (digitale) nieuwsbrieven, updates, besparingen, en andere gratis informatie van ons?
In principe ontvang jij één keer per maand een communicatie van ons. Wanneer jij je evenwel voor meerdere of alle topics inschreef, kan jij tot twee keer per maand een communicatie van ons verwachten.

Maar wanneer een topic zo belangrijk is, kan het zijn dat jij een paar dagen achter elkaar een vervolg ontvangt.

Hoe lang bewaren wij je Persoonsgegevens?
Jouw Persoonsgegevens bewaren wij zolang dit nodig is om de eerder opgegeven doelen te bereiken. Ze worden uit onze databank verwijderd wanneer ze niet langer nodig zijn om deze doelen na te streven of indien jij je recht tot verwijdering geldig uitgeoefend hebt.

Toch zijn wij verplicht om bepaalde gegevens gedurende een langere periode bij te houden. Denk maar aan facturatiegegevens. Omdat ze nu eenmaal vallen onder de wettelijke verplichtingen die wij als onderneming moeten naleven.

Het verhandelen van jouw persoonsgegevens
Jouw persoonsgegevens zijn belangrijk voor ons. En wij nemen de nodige stappen om deze zo goed mogelijk te beschermen. Wij hebben dan ook geen enkele intentie om jouw persoonsgegevens door te geven en/of te verkopen.

Maar zoals steeds wijzen wij je op het volgende: andere bedrijven, in het bijzonder de ondernemingen zoals Google, alle sociale media maar ook andere ondernemingen onderscheppen bepaalde van jouw gegevens via Cookies op hun toepassingen (plugins, software, enzovoort). Het delen en/of het “liken” van berichten zorgt eveneens het capteren van bepaalde van jouw gegevens door Sociale Media.

De in deze paragraaf vermelde ondernemingen blijven verantwoordelijk voor het capteren van jouw gegevens.

Jij kan van jouw kant de tijd te nemen om de privacy regels van al je lopende accounts door te nemen en aan te passen. Met andere woorden, al jouw actieve en niet-actieve of slapende accounts. Meer informatie vind je terug op het tabblad Cookies op deze pagina.

Welke rechten heb jij?
Jouw gegevens worden verwerkt voor legitieme doeleinden, zoals eerder uitgelegd. Ze worden verzameld en verwerkt op een relevante, gepaste en proportionele wijze. En ze worden niet langer dan noodzakelijk bewaard om de vooropgestelde doelen te bereiken.

Conform de Privacy reglementering heb jij volgende rechten:

  • Het Recht op inzage
  • Het Recht op rectificatie van je persoonsgegevens
  • Het Recht op het wissen van jouw gegevens
  • Het Recht op beperking van de verwerking van jouw persoonsgegevens in sommige gevallen
  • Bezwaar indienen tegen de verwerking van je persoonsgegevens
  • Het Recht op gegevensoverdraagbaarheid
  • Het Recht op het intrekken van je toestemming

Om één of meerdere van voormelde rechten te kunnen uitoefenen, moet je ons telefonisch op de hoogte brengen van jouw verzoek en ons dit na ons gesprek bevestigen op ons e-mailadres dat jij terugvindt op het overzicht van deze pagina. Wij antwoorden je zo snel als mogelijk en uiterlijk één maand na de ontvangst van jouw verzoek.

Het spreekt voor zich dat, wanneer je één van bovenstaande rechten wil uitoefenen, jij je op een zodanige manier moet kunnen identificeren zodat wij weten dat jij het bent.

In sommige gevallen hebben andere wetten en besluiten voorrang. Wij denken bijvoorbeeld aan de wettelijk verplichte termijnen voorzien in het kader van de bijhoudplicht voor boekhoudkundige stukken (facturen).

Wanneer wij over jouw Persoonsgegevens geen akkoord bereiken
Wanneer jij opmerkingen en/of bezwaren hebt over onze manier van verzamelen & verwerken van jouw Persoonsgegevens, dan nemen we die graag samen met jou door.

Komen we er samen maar moeilijk uit of blijf je bij je standpunt, dan kan je steeds een dossier indienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit, Drukpersstraat 35 te 1000 Brussel. Daar kan je ook terecht voor alle algemene vragen in verband met de verwerking en de bescherming van jouw persoonsgegevens.

Verzekeringsbemiddeling

Deze voorwaarden zijn van toepassing wanneer de Cliënt investeert in een precontractueel advies over zijn verzekeringsdossier een tweede Opinie of een 2nd Opinion over Verzekeringsoffertes.

Als makelaar in verzekeringen zijn wij verplicht om een aantal wettelijke bepalingen op te nemen die specifiek betrekking hebben op onze inschrijving bij de controlerende overheid, het FSMA.

Deze wettelijke bepalingen vind je hieronder.

Hieronder vind je de regels die op een makelaar in verzekeringen van toepassing zijn.

AssurMiFID-gedragsregels

Ons kantoor is gehouden tot het naleven van de AssurMiFID-gedragsregels* en deelt u dit verband volgende informatie mee:

  1. Aangeboden producten en diensten

1.1 Informatie over het begrip verzekeringsbemiddeling

Een makelaar in verzekeringen biedt diensten van verzekeringsbemiddeling aan, dat wil zeggen de werkzaamheden die bestaan in het adviseren over verzekeringsovereenkomsten, het aanbieden, het voorstellen, het verrichten van voorbereidend werk tot het sluiten van verzekeringsovereenkomsten of het sluiten van verzekeringsovereenkomsten, dan wel in het assisteren bij het beheer en de uitvoering ervan. Wij opteren er als makelaar in verzekeringen evenwel voor om op dit moment enkel precontractueel verzekeringsadvies te geven of een 2nd opinie op uw verzekeringsoffertes.

1.2 Nummers van de takken en de titulatuur

1: Ongevallen; 2: Ziekte; 3: Voertuigcasco met uitzondering van rollend spoorwegmaterieel; 8: Brand en natuurevenementen; 9: Andere schade aan goederen; 10: BA motorrijtuigen; 13: Algemene BA; 15:Borgtocht; 16: Diverse geldelijke verliezen; 17: Rechtsbijstand; 18: Hulpverlening; 21: Levensverzekeringen niet verbonden met beleggingsfondsen, met uitzondering van bruidsschat- en geboorteverzekeringen; 22: Bruidsschat- en geboorteverzekeringen, niet verbonden met beleggingsfondsen; 23: Levens- bruidsschat- en geboorteverzekeringen in verband met beleggingsfondsen; 24: De in Ierland en het Verenigd Koninkrijk bestaande verzekering genaamd “permanent health insurance” (niet opzegbare ziekteverzekering van lange duur); 25: Tontineverzekeringen 26: Kapitalisatieverrichtingen; 27: Beheer van collectieve pensioenfondsen; 28: De verrichtingen zoals bedoeld in boek IV, titel 4, hoofdstuk I van de Franse “Code des assurances”; 29: De in de wetgeving op de sociale verzekering omschreven en bedoelde verrichtingen in verband met de duur van het leven van de mens, voor zover deze in overeenstemming zijn met de wetgeving van een Lid-Staat, en door verzekeringsondernemingen voor eigen risico worden verricht of beheerd.

  1. Informatie over het belangenconflictenbeleid

De AssurMiFID-gedragsregels leggen ons kantoor op om een schriftelijk beleid op te stellen voor het beheer van belangenconflicten. Hieronder kan u meer informatie terugvinden over hoe ons kantoor hieraan invulling geeft. Ons belangenconflictenbeleid vind je in hieronder.

  1. Vergoeding

Voor de diensten van verzekeringsbemiddeling ontvangt een makelaar in verzekeringen normaal gesproken en in beginsel een vergoeding van de verzekeringsonderneming, die deel uitmaakt van de premie die jij als cliënt betaalt.

Daarnaast is een vergoeding mogelijk die verbonden is aan de verzekeringsportefeuille van ons kantoor bij de betreffende verzekeringsonderneming of voor bijkomende taken ingevuld door ons kantoor.

Wij opteren er als makelaar in verzekeringen evenwel voor om op dit moment enkel precontractueel verzekeringsadvies te geven of een 2nd opinie op uw verzekeringsoffertes. Hiervoor investeert de Cliënt via een vooraf vastgesteld forfaitair bedrag, dat voor aanvang van onze Dienstverlening betaald werd. Wij ontvangen bijgevolg geen commissielonen noch andere vergoedingen.

Belangenconflictenbeleid

  1. Wetgevend kader

Vanaf 30 april 2014 zijn de “AssurMiFID –gedragsregels” van kracht. Zij vinden hun wettelijke basis in de wet van 30 juli 2013 tot versterking van de bescherming van de afnemers van financiële producten en diensten alsook van de bevoegdheden van de FSMA en diverse bepalingen alsook het KB van 21 februari 2014 over de regels voor de toepassing van de artikelen 27 tot 28bis van de wet van 2 augustus 2002 betreffende het toezicht op de financiële sector en de financiële diensten op de verzekeringssector en KB van 21 februari 2014 inzake de krachtens de wet vastgestelde gedragsregels en regels over het beheer van belangenconflicten, wat de verzekeringssector betreft.

Overeenkomstig deze gedragsregels is ons kantoor gehouden om een schriftelijk beleid op te stellen voor het beheer van belangenconflicten bij het verlenen van diensten van verzekeringsbemiddeling.

De wettelijke regeling omtrent belangenconflicten is een aanvulling op de algemene MiFID-grondwet. Deze grondwet wordt door ons kantoor geëerbiedigd door zich loyaal, billijk en professioneel in te zetten voor de belangen van de klant bij het verlenen van diensten van verzekeringsbemiddeling.

  1. Welke belangenconflicten?

Met het oog op ons belangenconflictenbeleid heeft een makelaar in verzekeringen in een eerste stap de mogelijke belangenconflicten voor zijn kantoor geïdentificeerd.

Belangenconflicten kunnen zich voordoen tussen (1) ons kantoor en haar verbonden personen en een klant of (2) tussen meerdere klanten onderling. Het beleid inzake belangenconflicten houdt rekening met de eigen kenmerken van ons kantoor en haar eventuele groepsstructuur.

Bij de beoordeling naar mogelijke belangenconflicten heeft ons kantoor de situaties in kaart gebracht waarbij een aanzienlijk risico bestaat dat de belangen van de klant worden geschaad. Het gaat om:

  • Situaties waarbij winst wordt gemaakt of verlies wordt geleden ten koste van de cliënt;
  • Situaties waarbij ons kantoor een ander belang heeft bij het resultaat van de dienst of transactie;
  • Situaties met een financiële drijfveer om andere cliënten te laten voorgaan;
  • Situaties waarbij hetzelfde bedrijf als de cliënt wordt uitgeoefend;
  • Situaties waarbij ons kantoor een vergoeding ontvangt van een andere persoon dan de cliënt voor de geleverde diensten van verzekeringsbemiddeling

Wij opteren er als makelaar in verzekeringen evenwel voor om op dit moment enkel precontractueel verzekeringsadvies te geven of een 2nd opinie op uw verzekeringsoffertes. Bijgevolg is de Cliënt die ons een 2nd Opinion vraagt over zijn verzekeringsoffertes, onze enige opdrachtgever.

  1. Welke maatregelen neemt ons kantoor

Wij nemen maatregelen om ervoor te zorgen dat het belang van de klant primeert.

Voor een makelaar in verzekeringen gaat het onder meer om:

  • Een interne instructienota;
  • Een aangepast verloningsbeleid;
  • Een beleid dat erop toeziet dat de verbonden personen enkel bemiddelen m.b.t. verzekeringsovereenkomsten waarvan zij de essentiële kenmerken kennen en in staat zijn om aan de cliënten toe te lichten;
  • Een beleid dat het recht voorbehoudt van ons kantoor om bij ontstentenis van een concrete oplossing voor een specifiek belangenconflict de gevraagde dienstverlening te weigeren met het uitsluitende doel de bescherming van de belangen van de klant;
  • Een regeling inzake het ontvangen van voordelen;
  • Een beleid dat erop toeziet dat alle informatie die onze verbonden personen verstrekken correct, duidelijk en niet misleidend is.

Indien noodzakelijk zal het beleid inzake belangenconflicten van ons kantoor aangepast en/of geactualiseerd worden.

  1. Wat is de procedure?

  1. Specifieke transparantie

Wanneer in een concrete situatie onze maatregelen onvoldoende garantie zouden kunnen bieden, zal u geïnformeerd worden door ons kantoor over de algemene aard en/of de bronnen van het belangenconflict, zodat u een weloverwogen beslissing kan nemen. U kan steeds met ons contact op nemen voor meer informatie.

Ik stel mijn vraag

9 + 6 =