Hi, mijn naam is Nicole Gobin
Mentor in
Communicatie & Change
jouw Communicatiestrategie
Wat Communicatie zelf inhoudt, lees je in een andere rubriek.
In deze rubriek krijg jij een beter inzicht in wat Communicatiestrategie is.
Dat de identiteit van jouw onderneming staat of valt met een goeie communicatie, staat als een paal boven water. Dat weet natuurlijk iedereen.
We gaan hier zo dadelijk dieper op in.
Maar eerst iets anders: jij kent allicht jullie favoriete waspoeder.
En wees gerust: het wordt je snel duidelijk waarom deze informatie van belang is.
Fabrikanten van waspoeders waren de eersten om de levensloop van hun product te verlengen. En dus gingen ze hun waspoeder heruitvinden. Omdat hun verkoop wat bleef steken. En dus ook hun onderneming wat stagneerde.
De eerste stap naar vernieuwing waren de blauwe bolletjes in het waspoeder. Misschien weet je dat nog wel. Al lijkt het een eeuwigheid geleden. Deze blauwe wonderbolletjes gingen het wasgoed nog witter maken tijdens de wasbeurt.
En via de juiste communicatie waren mensen weer voor jaren vertrokken om hun favoriete waspoeder te blijven gebruiken. Vandaag de dag gebruiken de meeste mensen zelfs een vloeibare wasmiddel.
Wat heeft dit nu met communicatie te maken?
Lees verder om te weten hoe jij valkuilen als ondernemer kan omzeilen.
Naast de evidentie dat waspoederfabrikanten hierover op een juiste manier moesten communiceren, moeten ondernemers dit ook doen.
Maar er is nog meer: ook elke onderneming kent zo zijn eigen levensloop.
Dit herken jij allicht: net zoals andere ondernemers doe jij vandaag opnieuw wat je gisteren deed. En vertel jij wat je gisteren vertelde.
Omdat het werkt.
Zo eenvoudig is het.
Alleen, …
de dag van vandaag moet je steeds vaker vaststellen dat het je meer moeite kost om hetzelfde resultaat te bereiken.
Je moet er meer voor doen.
Een keertje extra mailen bijvoorbeeld. Of bellen. Of terugbellen omdat je eerder iets vergeten vragen bent. Iets belangrijks.
En dus werk je gewoon wat harder. Of beter: wat langer werken. Je neemt op vrijdag avond zelfs je laptop mee naar huis.
Maar je laptop blijft onaangeroerd tot maandag ochtend.
En aan het einde van elke werkdag ligt er vaak meer werk dan de dag ervoor. En de To-Do lijst groeit en blijft maar groeien.
Herkenbaar?
En als jouw noeste arbeid je dan die extra klinkende centen zou opbrengen, zou je nog zeggen.
Maar neen…
Zucht…
Ondanks je harde werk. Ondanks jouw extra inspanningen. Levert het je amper hetzelfde op.
Het lijkt wel alsof jij je pluimen verloren bent.
Alsof jij je schwung kwijtgespeeld bent.
Hoe kan dat nu?
Wel, elke ondernemer gaat na verloop van tijd ondervinden dat hij, of zij, als het ware tegen een muurtje aanloopt.
Het overkomt ons allemaal, weet je.
En welke stappen jij ook herhaalt, je komt vaak amper vooruit ten opzichte van vroeger.
Omdat het je gewoon meer moeite kost.
En één van de valkuilen als ondernemer is te blijven doen wat je gisteren deed.
De enige manier om jezelf opnieuw uit te vinden, is die kloof te dichten tussen waar jij nu staat en waar jij wil geraken.
En dat is door de dingen anders te gaan doen.
Jij moet een stabiele brug zien te bouwen naar de overkant. Waar je ongeziene resultaten te wachten staan.
Omdat enkel door de dingen voortaan anders aan te pakken, jij andere resultaten gaat bereiken.
En jouw communicatiestrategie legt de bouwstenen of de pijlers voor jouw weg vooruit. Als een brug over die kloof heen.
Omdat een strategie veel verder gaat dan alleen maar wat woordjes bij elkaar rijgen. Of wat schaalbaar te gaan ondernemen.
Om uiteindelijk toch maar te hervallen in je oude, vertrouwde gewoontes.
Met jouw oude, vertrouwde resultaten tot gevolg.
Toch?
Maar ja, je moet er zelf ook wel iets voor over hebben, hé.
En natuurlijk, jij kan voor jouw cliënteel het verschil blijven maken of je kan liever in je vertrouwde cocon blijven.
Wat jij ook kiest, het is eigenlijk gewoon een kwestie van prioriteiten stellen.
Of net niet.
Of dacht jij soms dat jij na één keer fitness dat strak-in-het-pak-moordlijf al hebt?
Neen, toch?!
🙂
Dus, om je ook na de implementatiesessies een tijdje te kunnen opvolgen, lopen de communicatietrajecten over meerdere maanden.
Zodat jij die constante opvolging en dus die ruggensteun op maat van jouw kantoor gaat ondervinden.
En zodat jij jouw nieuwe resultaten gaat zien. Gaat ervaren én gaat vieren.
Oef!
Zo ga jij als onafhankelijk verzekeringsmakelaar in he Traject Daadkrachtige Durver het engagement aan om gedurende zes maand jouw strategische positie en dus jouw communicatiestrategie uit te stippelen. Samen. Met Nicole aan je zij.
Omdat jij samen met Nicole jouw toekomst gaat herschrijven.
Want enkel een duidelijke communicatie brengt je verder.
Durf jij het aan?
Of sta jij liever jouw zitje af aan één van je concullega’s?
Want dat kan natuurlijk ook.
Op welke manier kan Nicole je helpen?
Ontdek hieronder op welke van haar expertises jij beroep kan doen
Jouw Communicatiestrategie
Dat de identiteit van jouw onderneming staat of valt met jouw communicatie, staat als een paal boven water. Dat weet wel iedereen.
Wanneer jij de richting van jouw onderneming wil aanpassen, …
De taal van jouw Cliënt
Als rots in de branding ga jij ervoor.
Omdat jouw cliënt op je kan rekenen. Elke dag opnieuw. En elk uur van de dag.
Jij bent per slot van rekening …
De Ervaring van jouw Cliënt
Verzekeringen…
Het is me wat. Moeilijke zinsconstructies in een juridische taal.
De …
Klaar 4 Morgen?
Wacht nooit tot morgen.
Omdat het dan misschien al te laat kan zijn.
Bereid je voor …
2nd Opinion
Maak het jezelf nu toch eens gemakkelijk!
Wanneer jouw cliënt je multi-channel verzekeringsoffertes voorlegt, …
“LIFT your communication
& set FIRE to the rain
by telling the story
of your FUTURE”
(ng)
Vertel Nicole waarmee ze je nu kan helpen
Stel me jouw vraag
Stel me jouw vraag.
We bekijken dan samen
welke stappen jij het best
gaat ondernemen.