Wil jij als verzekeringsmakelaar
PRO-ACTIEF
werken?

Of val jij straks misschien uit de boot?

Ben jij klaar voor 2030?
Of val jij straks misschien uit de boot?

Waarom deze vraag van belang is? Dat wordt je zo meteen duidelijk.

Maar eerst wil ik je iets relevants vertellen over jouw beroep als verzekeringsmakelaar.

 

 

Weet je, verzekeringsmakelaars hebben het al jaren te verduren gehad.

En toch.

De verzekeringssector heeft zich altijd geweerd, in het bijzonder de verzekeringsmakelaars. Omdat zij zich keer op keer wisten te herpositioneren en omdat hun dienstverlening er steeds sterker op werd.

En gelukkig maar!

Net door hun standvastigheid hebben deze experten zich in de loop der jaren voldoende flexibel opgesteld om tussen de hindernissen te varen. Met steeds een aangepaste koers.

Statistieken tonen gelukkig aan dat de onafhankelijke verzekeringsmakelaar stand houdt.

Maar ja, in de praktijk blijkt het allemaal wel wat moeizamer te lopen. Zo strompelen heel wat makelaars dagdagelijks over een waslijst aan wettelijke maar noodzakelijke verplichtingen en slepen ze zich vaak van het ene weekend naar het andere.

En als verzekeringsmakelaar herken jij deze recente evolutie allicht wel: het level-playing-field dat er in de praktijk toch heel anders uitziet. Maar ook de popularisering van een ingewikkelde dienst tot het eenheidsproduct waartoe men verzekeringen per se wil herleiden. En verder: de aangepaste opzegtermijnen die binnenkort een feit zijn en waar de sector maar mee verder moet. Om dan nog maar de zwijgen van de administratieve rompslomp die hieruit gaat voortvloeien.

De noodzaak om pro-actief te werken in plaats van eerder achter de feiten aan te moeten hollen, gaat met andere woorden helemaal aan de orde zijn. Omdat de praktijk jou hiertoe gaat dwingen totdat jij er op geen enkele manier nog omheen kan.

En nu staan we nog maar aan het begin van de nieuwe uitdagingen. Omdat 2030 er met rasse schreden aankomt. En omwille van de komst van de artificiële intelligentie gaat deze evolutie des te sneller.

Hoe het ook zij, er is geen weg terug. Dat weet jij ook.

Om die reden introduceert Nicole Gobin het begrip Deep Business Communication of DBC, dat je in staat stelt om mee te groeien met een snel evoluerende maatschappij. Omdat het specifieke vaardigheden uit meerdere specialisaties combineert tot een strategisch communicatieve werkwijze. Of anders gezegd, omdat het een interdisciplinaire strategisch communicatieve manier van denken & handelen is, die die vaardigheden combineert die nodig zijn om pro-actief te kunnen blijven groeien.

En wie nog altijd hoopt dat het motto “het mijn tijd wel zal meegaan“, is eraan voor de moeite. Omdat de te bereiken doelen tegen 2030 net dankzij artificiële intelligentie veel sneller kunnen & zullen gerealiseerd worden.

Dus de keuze is aan jou:
wil jij operationeel blijven in deze nieuwe verzekeringsmarkt van 2030 & beyond? Of val jij straks misschien uit de boot?

Schrijf je daarom direct in voor XTRA, hét gratis digitale abonnement voor verzekeringsmakelaars. Op die manier groeien we samen naar een sterker verzekeringsfundament, dat er ook in 2030 staat.

Omdat het ook anders kan.

Wil jij als verzekeringsmakelaar voortaan PRO-ACTIEF werken?
Schrijf je dan DIRECT in voor XTRA, hét digitale abonnement van Nicole Gobin. Omdat 2030 met rasse schreden naderbij komt. En omdat de wereld alsmaar sneller evolueert.

NicoleGobin_KersOpTaart1

En de kers op de taart?
Het abonnement XTRA is helemaal  GRATIS,
 voor verzekeringsmakelaars!  

Jouw steun & toeverlaat

NicoleGobin_Foto-4

Nicole Gobin